joi, 1 aprilie 2010

Concert de pian &Richard al III-lea se interzice

Saptamanile trecute am simtit nevoia sa merg la teatru si la un concert. Iesirea la teatru a fost ceva spontan, pe cand alegerea concertului am facut-o din timp. Am ales un concert de pian, la Ateneu, prin care s-au sarbatorit 200 de ani de la nasterea lui Chopin. Pentru mine, pianul este cel mai frumos instrument. Ma relaxeaza, ma linistete, ma fascineaza... Oricum, in seara cu pricina interpret a fos un polonez, Pawel Kowalski. Pentru cei curiosi, aici aveti link catre site-ul personal unde se pot asculta cateva fragmente. Repertoriul a cuprins compozitii ale lui Chopin si ale unui compozitor polonez, Jan Paderewsky. Frumos!

Cat despre teatru.. lucurile au stat astfel..

Richard al III-lea se interzice, Bulandra, sala de la Gradina Icoanei.

Regia: Catalina Buzoianau;
Muzica: Mircea Florian;

Actori: Virgil Ogasanu, Anca Sigartau, Luminita Gheorghiu, Doru Ana,(.....)

Vineri dupa-amiaza, acum 2 sapatamani, am decis f subit ca am mare chef sa vad o piesa de teatru. Si rasfoind nitel pe net, am dat de distributia de mai sus. Nu mi-a trebuit deloc mult sa ma decid ca aia e piesa pe care vreau s-o vad vineri seara

Mi-a trezit oarescum simturile amortite de iarna asta lunga piesa..m-a facut sa ma gandesc la simboluri, metafore, sa le caut, sa-mi dau cu parerea.. lucru dupa care tanjeam!

Tematica: ce se intampla cand nu asculti de "organele comuniste", fiind artist. Totusi, eu(si cei care m-au insotit) am desprins si alte idei, ce se potrivesc f bine societatii actuale: aparenta noastra libertate; copiii care isi judeca parintii; pup-in-curismul, pentru a-ti salva pielea; lipsa de talent in teatru; faptul ca avem orizonturi inguste, ca ne plac doctrinele si ca nu ne folosim capetele sa judecam, ci preluam idei gata mestecate fara sa le mestecam si noi.

Concluzia mea, ar fi sublim sa gandim cu propriile capete. C-om gandi bine, c-om gandi prost, aia oricum e ceva relativ si intotdeuna se vor ivi diversi care ne vor critica/judeca modul de gandire. Dar macar gandesti cu capul tau si iti asumi urmarile faptelor tale.

Putin umor, poate putin prea putin.. Oricum, mi-a facut placere sa mai vad inca o piesa la Bulandra :)

Ei..iar compania, foarte placuta :)

Niciun comentariu: