sâmbătă, 3 octombrie 2009

filmele vechi, o pasiune mai veche

zilele astea, deoarece viata mea a fost cam monotona, am incercat sa gasesc "actiunea" in alte lucruri, cum ar fi cartile si filmele. de citit, citesc agatha cristie :D iar de vizionat am vazut o serie de filme, toate tari. maxim mi-au placut toate 3!

incep cu the big sleep('46) avand protagonist pe detectivul particular philip marlowe. Cu humphrey bogart si katherine hepburn, 2 frumosi si naturali. actiunea: marlowe descurca o poveste complicata in care e implicata o familie bogata. film noir, desigur, iar personajul marlowe poseda mult umor inteligent.

urmeaza sunset blvd('50) regia billy wilder. si cu asta am spus deja multe . genul: drama. subiectul: o fosta mare vedeta a filmelor mute mai in varsta se combina cu un scenarist sarac. motivul : scenaristul are nevoie de bani. wilder isi contureaza personajele cu gingasie si are mare grija si de constitutia lor psihologica. excelent director!

un dialog care mi-a ramas in minte:
tipul: you are norma desmond. you used to be big
tipa: i am still big. it's the pictures that got small

notorious('46), regia hitchcock. tot film-noir, cu 2 carismatici: ingrid bergman si cary grant. o agenta americana se casatoreste cu un individ al carui grup e sub atentia CIA si ofera informatii statului american. o placere sa vezi niste actori atat de buni desfasurandu-se. ca sa nu mai zic ca cary grant mi-a facut inima sa accelereze de cateva ori bune. strasnic barbat! am stat cu sufletul la gura de cateva ori. si ma gandeam in sinea mea.. domne ce vieti au astia din filme.. cat curaj si stapanire de sine. ma intreb daca eu as putea asa ceva vreo data. m-as indoi, zau..

dar eh..cine stie.. maine poimaine voi descoperi ca am calitatile pentru un spion :D serios ca mi-ar placea!

Niciun comentariu: