vineri, 20 octombrie 2017

Despre tantrumurile copilei mele..

O să vă povestesc în alt articol. Acum ne imaginăm aşa: Bucureşti, capitală europeană, 2017.
Să vă spun niţel şi despre mine, pentru cei care nu mă cunosc: îmi place să mă plimb, nu am pile sau rude suspuse, nu dau şpagă şi cred că voi oferi servicii de consultanţă în debranşările RADET.

Aşadar pe la sfârşit de mai am vb cu bărbatul că hai să ne debranşăm de la RADET (dosarele de debranşare se pot depune începând cu 15 aprilie, noi am fost mai leneşi şi relaxaţi. Atenţie! Relaxarea costă!) Am vorbit cu administratoarea din bloc, a luat femeia semnături de la vecini cum că sunt de acord, mi-a dat acordul asociaţiei. Zic.. hai să găsim şi pe cineva care să ne facă proiectul tehnic de debranşare. Finutul se debranşase şi ne-a dat el un contact. Sunăm noi la contact.. Spre suprinderea noastră aflăm că e cam nasol şi că RADET nu prea mai vrea să aprobe debranşări, că se leagă de toate chichiţele. Ne întreabă doamna câţi debranşaţi avem în bloc şi dacă avem procesele verbale de debranşare anterioare. De aici devine foarte plictisitor vă avertizez! Nu le aveam normal, de unde să le am? Mai erau şi 8 oameni debranşaţi...Şi noi mutaţi în bloc în aprilie 2017, nu ştiam pe nimeni. M-am dus în audienţă la Serviciul Tehnic să le zic, "Domne, nu am procesele verbale, administraţia nu le are. Daţi-mi-le voi" . Nunu, ei nu mi le pot da pentru că sunt la arhivă. Nu am avut cu cine discuta, nu au vrut să mi le dea. M-am dus bou şi am plecat vacă cu alte cuvinte.
Dar zic, nu e nimic, lasă că e prilej bun să îmi cunosc vecinii. Am bătut din uşa în uşa aşa ca o cerşetoare, cu fata după mine, că nah, suntem noi două acasă de obicei, am mai lăsat biletele în uşile oamenilor şi într-un final apoteotic..le aveam în mâna pe toate. Nu pot descrie în ce stare de euforie eram. Am zis gata, asta a fost tot, acum suntem bine. Mă simţeam că intrată la facultate.

Era deja iulie. Între timp.. ce să vezi, şoc în lumea modei, în luna iunie RADET a schimbat metodologia de debranşare. Adică au schimbat formularul prin care ceri acordul vecinilor (au băgat unul alarmist, îl găsiţi la ei pe site) şi au mai adăugat autorizaţii de obtiunt (de construire de la Primărie). Du-te iar la vecini să le iei semnătură (noul formular cerea şi telefonu şi datele din buletin. Pe bune? Cum să cer eu aşa ceva de la un om? Cu ce drept?). S-au uitat oamenii ciudat la mine, ce au zis, băi asta e cam incompetentă, i-am mai semat şi mai demult. Dar au semnat.

Apoi sună la firme care fac proiecte de debranşare. Nu mai făcea nimeni pentru că RADET nu aprobase până la sfârşitul lui iulie nimic. Greu greu am găsit pe cineva care l-a făcut aşa că pe 10.08 am reuşit să depun dosarul de debranşare. Pe 11 era ultima zi în care puteam să mai depun.

Am aşteptat şi am primit primul refuz pe 15.09. Asta după multe telefoane, mers până la Rădulescu Motru (acolo e secţia de aprobat dosare) cu copila. Apropo, domnii de la Primărie, sunteţi pe recepţie? Ştiţi, eu am mers la Radet cu fetiţa şi cu căruţul. Noi stăm în Crângaşi şi pentru a ajunge la Rădulescu Motru trebuie să iau metrou şi să schimb fie la Unirii, fie la Victoriei. La Unirii (care parcă e în centru nu?) dacă vrei să schimbi magistrala şi eşti cu căruţul ... ei bine va trebui să tragi de căruţ pe scări în jos când cobori la M2. Iar dacă ai ghinionul (cum a fost cazul meu) să cobori la Tineretului (care e tot aproape de centru nu?) tot aşa trebuie să tragi de căruţ că să urci/cobori la metrou. Va mulţumesc pentru şedinţa de fitness gratuită. Cum vă gândiţi domniile voastre la sănătatea noastră..

Aşa, primul refuz. Le-am dus documentele cerute şi am aşteptat să văd ce mai zic. Pe 06.10 m-am dus să iau aprobarea de debranşare! A fost exact ca atunci când mi-am luat licenţa: m-am bucurat ca fraiera fără să realizez că după urmează viata pe bune. Chiar credeam că e gata. M-am dus repede acasă, a semnat adminsitraţia şi apoi m-am dus la RADET zonal (aparţin de sect 6 eu, e cel de la Răzoare). Acolo mi-au primit aprobarea, mi-au emis factura pentru debranşarea caloriferelor şi mi-au zis să trimit dovada pe mail. Când am întrebat când or să vină instalatorii că să facă debranşarea fizic .. răspunsul a fost că sunt pe teren, ocupaţi cu avarii şi că nu au habar. Am zis că na, o victorie pe zi e ok, să nu mă lăcomesc. Eu m-am grăbit iute iute să plătesc debranşarea şi să o trimit doamnelor, că nu cumva să îi întârzii. Era 06.10, vineri.

De marţi(10.10), neavând niciun semn de la nimeni am început să sun la Răzoare. Doamnele de la facturare (cu care am avut plăcerea să mă conversez într-un final apoteotic, după nenumărate telefoane şi redirectari greşite) cică.. "Păi lucrăm la acte, le trimitem mâine la punctul termic de care aparţineţi". Bărbatul meu se ducea zilnic la punctul termic de care aparţinem şi nu venise nimic. Am mai sunat şi miercuri(11.10) la fel, că mâine trimit actele. Am sunat iar şi pe 16.10, mi-au zis de data asta că sunt pe masă la şefa lor şi că aşteaptă să fie semnate. Am sunat şi marţi, la fel. Miercuri.. m-am dezlănţuit urat la telefon. Doamna şefă tot fusese în şedinţe şi luni şi marţi şi miercuri şi nimeni nu ştia de ce actele mele nu pleacă.

Astăzi, joi, 19.10 s-a dus bărabtul meu la ei la Răzoare. Că să îi zică doamna şefă că nu or să trimită nicio hârtie pentru că ei au dat drumu la căldură de la începutul lui octombrie. Dar pe 06.10 când am fost şi mi-au luat banii pentru debranşare nu dăduseră drumul la căldură? A fost bine să îmi ia banii pentru debranşare, nu?

Aşadar? Ce facem oameni buni? Rămânem în ţară, plecăm spre alte ţări? Căutăm o societatea mai de Doamne-ajută? Încercăm să o facem pe asta mai bună? Ce am păţit eu arată clar ce durere în cot au instituţiile statului pentru noi. Nu am cum să transcriu aici câtă energie, timp , nervi şi efort am depus că să pot rezolva treaba asta. Am sesizat ANPC, am făcut reclamaţie la RADET, am scris pe la televiziuni. Momentan nu m-a contactat nimeni. Oare ce să mai fac? Cui să mai scriu? Copila mea are 1 an jumate şi când a fost frig şi nu a fost căldură nu a fost fain deloc. Cu siguranţă anul ăsta, deşi am aprobare şi am plătit tot ce trebuia nu o să mai mişte nimic de la RADET zonal. Poate doar dacă în mod miraculos or să înţeleagă ce comportament abuziv au şi or să dorească să îl corecteze.Asta e respectul manifestat de o instituţie a statului faţă de oamenii care le plătesc salariile. Să ştiţi cu cine aveţi de-a face, că tărăgănează, că mint. Aşa se pune problema.

Ce vreau de la voi? Să devenim reactivi la ce ni se inatmpla, să avem curaj să ne cerem drepturile şi să nu ne lăsăm calacati în picioare. Poate împreună reuşim să creăm o ţară un pic mai bună pentru piticotii din dotare.

Oricum, e bine că afară e soare şi frumos, măcar natura ţine cu noi 🙂
Ah şi ca să nu uit, să nu credeţi că sunt singură în situaţia asta. Oare câte debransari a aprobat RADET anul ăsta?

Niciun comentariu: